Шта се у вртићу ради

Васпитачица … Ово је блог који ће пратити наше свакодневне згоде и незгоде у вртићу.

ДА У ВРТИЋУ СВАКО УЧИ РАДОСНО И ЛАКО

на 1 априла, 2012

Као што сам обећала – ево поста у коме ћу мало више рећи о семинару „Да у вртићу свако учи радосно и лако“.

Пре нешто мање од годину дана стигао ми је сјајан предлог да будем гост на семинару „Да у вртићу свако учи радосно и лако“. Нико радоснији од мене тада. Лако сам се организовала и кренула пут Сремске Митровице. Радовала сам се новим сазнањима, али да ми је неко рекао да ћу своје радно искуство почети да мерим на време пре и после похађања семинара – не бих му поверовала 🙂

Пре него што сам пошла на семинар сам имала прилику да на сајту дете плус видим неке сјајне прилоге са семинара и питала сам се да ли је могуће да овакви продукти настану на самом семинару. То су васпитачи радили? Ко им је помогао 🙂

Неки семинари истроше, а неки попуне – ово је семинар који је употпунио и преобликовао комплетно мој начин рада. Питам се и како сам до сада радила без овако сјајних садржаја?! Не само што је утицао на промену мог односа према раду – утицао је и на промену моје личности. Научила сам како да радим на јачању сопственог имунитета. Активности које сам савладала на семинару су унеле једну нову свежину у мој рад и изузетно га оплемениле.

Са осмехом на лицу и топлином у срцу – радујемо се свакој новој активности. Еуфорија коју сам осетила на семинару ме и даље носи и како време пролази све сам више сигрна да је непролазна. Из једне активности – рађају се идеје за нове и нове и таман када помислим да сам их све исцрпела, успавала се и улењила – роди се нека нова идеја која је тако лако и једноставно примењива у раду, а све на бази идеје водиље коју сам понела са семинара.

Начила сам шта то значи холисточко образовање. Стекла сам знања и вештине које су ми омогућиле да своју свакодневну праксу заснивам на холистичком приступу у раду са децом што подразумева уважавање различитих потреба деце, различитих темперамената и стилова учења.

Радећи посао васпитача (или учитеља), свесни смо колико је важно увек бити нов, свеж и актуелан. Вештине и активности које се стичу на семинару – управо вам нуде то.

Кроз веселе и забавне игролике активности, ненаметљиво и спонтано у процесу учења код деце се ангажују обе мождане хемисфере. На тај начин се брже и ефикасније учи. Вештине које се стичу на семинару се баве и развојем координације код деце, што такође доприноси развоју симултаног коришћења обе мождане хемисфере. Кроз ритмичке покрете деца се ангажују и физички и оваквим холистичким приступом, процес учења је олакшан а учење је забавно.

Све то проценила сам на основу позитивне енергије која влада у групи од када сам почела са применом семинара и позитивним повратним фидбеком од старне родитеља који су такође упознати са програмом и активностима које радимо највише од стране деце која их „уче“ активностима код куће.

Овим активностима могуће је и радити на развоју дечје креативности јер  деца почињу да размишљају ван стандардних оквира.

А на крају семинара настаде ово и … нико нам није помогао, заиста 🙂


2 responses to “ДА У ВРТИЋУ СВАКО УЧИ РАДОСНО И ЛАКО

  1. […] семинару “Да у вртићу свако учи радосно и лако” и његовом снажном утицају на мене, сам већ […]

  2. […] десе“  добила сам сјајну прилику да похађам семинар „Да у вртићу свако учи радосно и лако“. Богатство нових и лако примењивих садржаја у […]

Постави коментар